Thursday, January 20, 2011

AAAS Recalls Faulty Climate Change Release, but Horse is Out of Barn

The American Association for the Advancement of Science belatedly withdrew its support for a faulty IRCC paper on Anthropogenic Global Warming after silly errors were found in the outrageously inflated numbers saying that the world temp would rise 2.4 degrees Celsius over the next decade.
A climate change study that projected a 2.4 degree Celsius increase in temperature and massive worldwide food shortages in the next decade was seriously flawed, scientists said Wednesday.
The study was posted on the website of the American Association for the Advancement of Science and was written about by numerous international news agencies, including AFP.
But AAAS later retracted the study as experts cited numerous errors in its approach.
"A reporter with The Guardian alerted us yesterday to concerns about the news release submitted by Hoffman & Hoffman public relations," said AAAS spokeswoman Ginger Pinholster in an email to AFP.
"We immediately contacted a climate change expert, who confirmed that the information raised many questions in his mind, too. We swiftly removed the news release from our Web site and contacted the submitting organization."
Scientist Osvaldo Canziani, who was part of the 2007 Nobel Prize winning Intergovernmental Panel on Climate Change, was listed as the scientific advisor to the report.
The IPCC, whose figures were cited as the basis for the study's projections, and Al Gore jointly won the Nobel Prize for Peace in 2007 "for their efforts to build up and disseminate greater knowledge about man-made climate change," the prize committee said at the time.
Canziani's spokesman said Tuesday he was ill and was unavailable for interviews.

Osvaldo is rumored to be under close observation in an Argentine penitentiary for the criminally insane.
EurekAlert has a longer version of the story.
The Guardian newspaper in the U.K. published a reaction piece to the study. The paper said it had interviewed climate scientists who told them that rapid global warming at the rates projected by the study was impossible.

"2.4 C by 2020 (which is 1.4C in the next 10 years – something like six to seven times the projected rate of warming) has no basis in fact," NASA climatologist Gavin Schmidt told the newspaper in an email.

Indeed, the hoax report originated in Buenos Aires, being put out by a bogus organization called the "Universal Ecological Fund" and the paper's "lead author" was a skank named Liliana Hisas:
...climate scientist Rey Weymann told AFP that the "study contains a significant error in that it confuses 'equilibrium' temperature rise with 'transient temperature rise.'"
He also noted that study author Hisas was told of the problems in advance of the report's release.
"The author of the study was told by several of us about this error but she said it was too late to change it," said Weymann.

Hisas is not only dumber than a bucket of hair, but has balls of brass, noting that the UEF is standing by its bogus paper filled with non-facts which reach an erroneous conclusion. What kind of "scientist" reaches a conclusion, is apprised of its completely erroneous contents, and then says "it's too late to change it?"

What Richard Feynman would call a practitioner of CARGO CULT SCIENCE, which looks for a desired conclusion by inventing the "data" to support them, or at the very least obnoxious scenario, cherry-picks only that data which supports the desired conclusion.

Maurice Strong and the IRCC are working with the UN for world government through taxation of rich countries to beggar them into Obummer-type humility and complacency.

Insaniacs like Osvaldo and skanks like Hisas are simply in it for the money, as is his robust rotundity, Al Gore.

CLIMATE DEPOT has more on the various scams and subsequent retractions the AGW folks are committing and being forced to comply with once their chicanery is discovered.

No comments :